ABC method to improve inventory management in the Escambray Guantánamo Marketing Company

Authors

  • Yakeline Alvarez Gutiérrez Universitu of Guantanamo
  • Jessica Maité Wilson Alvarez Universitu of Guantanamo

Keywords:

cost accounting

Abstract

Inventory Management in entities dedicated to the commercialization of construction materials is sometimes done inefficiently without the use of existing methods. The objective of the research is to design a general procedure for the improvement of inventory management in the Escambray UCT Guantánamo Marketing Company using the ABC Method, The absence of comprehensive improvement actions that make it possible to increase the effectiveness of inventory management in said entity is raised as a scientific problem, which leads to the application of theoretical-

Author Biographies

Yakeline Alvarez Gutiérrez, Universitu of Guantanamo

Licenciada en Contabilidad y Finanzas. Trabaja en la Universidad Guantánamo en la Facultad de Ciencias Económicas Empresariales en el Departamento Docente de Contabilidad.

Jessica Maité Wilson Alvarez, Universitu of Guantanamo

Ingeniera Informática. Trabaja en la Universidad Guantánamo. Metodóloga en el Departamento de Atención a la Población. Profesora en la Facultad de Ingeniería y Ciencias Técnicas de la Educación en el Departamento de Informática.

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Published

30-09-2020

How to Cite

Alvarez Gutiérrez, Y., & Wilson Alvarez, J. M. (2020). ABC method to improve inventory management in the Escambray Guantánamo Marketing Company. Cuban Magazine of Finance and Prices, 4(3), 19–28. Retrieved from https://www.mfp.gob.cu/revista/index.php/RCFP/article/view/04_V4N32020_YAGyJWA

Issue

Section

Research articles

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